Analytics

maandag 23 juli 2007

Een mes


Mijn welgemeende excuses voor de erbarmelijke foto. Ik heb het met een antieke Caplio moeten doen.
Het heeft een dag en een nacht in azijn geweekt en ik ben daarnet buiten op diene grijze telenet champion de scales er gaan afschuren. Het ziet er fantastisch uit! Het is natuurlijk niks vergeleken met met het werk dat mijne leermeester aflevert, maar het is een begin!

De staat waarin je het mes nu ziet (ik zoek er nog een naam voor trouwens), is de 'annealed 'staat. Kijk hier voor de complete metallurgische uitleg. Dan komt het harden. Tim gebruikt een selectieve hardingsprocedure in 'goop', dus gebruik ik die ook, want ik heb noch het materiaal, noch de plaats om het zelf te doen :) en dan komt het temperen. Aan het einde van die hitte behandeling zou ik dus een mes in mijn handen moeten hebben dat flexibel genoeg is om impact te verdragen, maar toch hard genoeg om een snijvlak te houden.

Ik kan niet wachten om aan het volgende te beginnen.

De goden brullen van het lachen voor het moment.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Long ago in a galaxy far away.