Analytics

maandag 21 januari 2008

Weekend review


Het was me wat van het weekend. Vrijdagavond waren we op bezoek bij Steven en Daisy als afsluiter van onze de tour de Maison. Op het menu: St-Jacobsschelpen, Tomatensoep met balletjes,tongrolletjes in vissaus en vienetta als afsluiter. Errug lekker. We hebben de laatste Sudoku gekregen en dus ook het laatste cijfer. Meer nieuws daarover volgt. Zoals verwacht had Steven wat bier in huis en dat hebben we dan ook maar opgedronken, niet teveel natuurlijk, maar toch meer dan voldoende om de week snel te vergeten! Met drank komt gezever, maar door moderatie komt geanimeerd gesprek en het geanimeerde gesprek bracht ons algauw op half vier 's morgens. Dat zou pijn doen, want de volgende dag stond er een bezoek aan Honselersdijk op het programma, een klein dorpje net buiten Den Haag waar onze Expat vriendjes Virginie en Kristof wonen. De mensen hadden ons uitgenodigd om hun nieuwe woonst te komen bekijken. Nu, het probleem was dat ik tot half vier had zitten pintelieren en om 4 uur in mijn bed was gekropen. Toen de wekker om 8 uur ging waren we beiden klaar om de Mark zijne hond te vermoorden, met een krultang. (Niet dat dat beest geblaft had ofzo, gewoon omdat we een ochtendhumeur hadden waar Lord Sidious nog bang van zou krijgen, and that's saying something.) Anyhoo we werden om 9 uur verwacht bij Izzie en de Zwitser in Mechelen, maar door ons absoluut gebrek aan snelheid (ik bleef maar vergeten waar ik mijn kousen had gelegd, tot Kristin me er op wees dat ik ze aanhad, om maar een voorbeeld te geven.) was het dus al 9 uur voor we vertrokken en waren we dus al royaal een uur te laat. Koffie bij Iz en Hans konden we dus vergeten. Maar we moesten Hans en Isa oppikken en van die taak heb ik me dan ook gekweten. Zo gezegd, zo gezegd en na de tussenstop in Mechelen, een demi-tour langs de Fortis en een 360° langs de Dahliastraat omdat Hans zijn onderbroek was vergeten aan te doen stonden we twee uur later op een regenachtige oprit ergens tussen de serres in Holland om op huisbezoek te gaan. Nu, ge moet weten, wat de Krikke en Virginie omschrijven als een nederig stulpje wordt waar dat ik vandaan kom al wel eens als een Kas omschreven. Ik waande me in een aflevering van Cribbs maar terwijl de kastelen van de hiphopnegers erg fout zijn, dan was dit huisje erg smaakvol ingericht. En compleet greepjesloos, de Kristof wordt blijkbaar onpasselijk van greepjes. Een fantastisch kot, fantastische ontvangst, erg lekkere lasagne, nog beter dessert (ik hield erg van Virginies interpretatie van een coupe bosvruchten) en super gezelschap, het was tien uur voor we de weg terug aanvaardden. We bleven slapen bij Hans en Isa dus hebben we nog even in de zetel gezeten en nog wat nagediscussieerd over de dag vooraleer we de sack inkropen. Zondag was dan alles wat een zondag moest zijn. Lekker ontbijt rond halftwee 's middags, de Ché lezen op de troon en dan Grimbergen drinken met een homeboy terwijl de cross opstaat. Erg Vlaams, erg leuk, had de Cyril het geweten, hij was afgekomen. 's Avonds dan naar mijn mama en papa om wat bij te komen. Thuiskomen blijft toch thuiskomen he? Dat is altijd erg leuk. Nu, om even terug te komen op het huis. Al onze vriendjes hadden een groot plan opgezet om ons slotgewijs van ons geld weg te houden. Gisterenavond hebben we de code gekraakt. 300 € binnengehaald, yeah baby!

1 opmerking:

Long ago in a galaxy far away.