Analytics

dinsdag 28 oktober 2008

Pubers

We hebben logies! Silke en Kasper, respectievelijk nicht en neef van ondergetekende hebben herfstvakantie en zijn bij ons komen wonen zodat mama en papa op hun gemak kunnen gaan zuipen met hun vrienden in de Champagnestreek. Ze zijn 16, dus is het eerder volwassen begeleider spelen dan babysitter :) Was het vroeger: "Wilt gij nog ne koek?" Dan is het nu: "Hoe laat zijt gij thuis dezenavond en gaan er jongens mee?" Om maar even het verschil aan te tonen. Het gebeurt niet vaak dat ze bij ons komen crashen, maar als het gebeurt was het altijd de traditie om een pretpark te doen (Kristin zat daar ook voor iets tussen), maar deze keer hadden ze iets anders in gedachten: Körperwelten in de kelders van Cureghem. We hadden er allemaal iets compleets anders van verwacht. De door plastinatie geprepareerde mensenlichamen zijn door het proces compleet van hun menselijkheid ontdaan (wat misschien net de bedoeling is) en dat zorgt ervoor dat je het idee krijgt dat je naar plastieken ventjes kijkt en zo het respect voor de lichamen compleet kwijt geraakt. Voor mij was dat toch zo. Ik denk dat onze twee geleende pubers er eigenlijk ook niet veel aan vonden. Ik begrijp het nut van die conserveringstechnieken en hun applicatie in de anatomie en biologie, maar het bleef voor mij eigenlijk een freakshow.
Soit. Ik was bezig over onze lease adolescenten: eentje zit vandaag in BXL om te shoppen, den andere zit in Walibi met de andere Chiro aapjes en straks eten we lasanga. Wat kan ne mens nog meer doen :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Long ago in a galaxy far away.