Analytics

maandag 15 november 2010

Klotewater

Ik durf niet te klagen over wateroverlast nu Londerzeel, Steenhuffel, Rillaar, Ramsel, Tubbeke, etc blank staan. Maar dat neemt niet weg dat het water ook bij ons kopzorgen heeft gebracht.  Kenners zullen beamen dat mijn waterput, die achteraan in een betonnen prieeltje staat, voorzien is van een gemetst verhoogje waar de leerlingen uit het vierde jaar bouw uit het Siba, een van onze lokale technische scholen, bij het zien ervan door het gras zouden rollen van het lachen. Eergisterennacht spoot het water door de kieren van dat verhoogje. Mijn waterput was vol, de overloop naar het riool was vol en bijgevolg begon het putje in mijn smidse voor de vierde keer over te lopen. Deze keer enkel met helder regenwater. Dat was erg leuk, ge had er bij moeten zijn! Daarnaast veroorzaakte de wilde wind slagregen die mijn oude bergplaats en garage niet goed kon verwerken. Het bejaarde dak kon niet anders dan na uren van mishandeling zich gewonnen te geven. Gevolg: het regenwater liep langs de electriciteitsleidingen de wasplaats binnen. Mits wat TEC7 was dat snel gefixt, maar toch, efkes poepke geknepen wel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Long ago in a galaxy far away.