Analytics

woensdag 12 september 2007

Plaat van de maand

Mark Ronson FT. Amy Winehouse - Valerie (The Zutons cover)

De beats zijn van Mark Ronson (die kennen we nog van ooh wee, en die cover van de Kaisers met Lily Allen, 'oh my god') Origineel is van The Zutons - Valerie, wat op zich ook al een stevige schijf was, maar die Amy Winehouse doet Motown herleven. Wat een stem ket. Dat off beat gedoe doet me aan the supremes denken.
Ronson's laatste worp 'Version' heb ik eigenlijk pas ontdekt toen ik Lily op Stubru de Kaisers hoorde verbeteren. Ze is gereleased op 17/4, dus nog steeds aan € 20, maar dat ding is is elke fucking euro waard :) Klik voor de tracklisting.

'Why don't you come over, stop making a fool out of me, why don't you come over Valerie' Kiekevlees! Kieken! Vlees!

Hier de versie op de plaat:


Ende alhier een geniale live versie:



Ik heb haar op Werchter gezien, dat kind kan nog de blues zingen als ze hoerezat is, maar hier is ze precies toch nog vrij nuchter. En dat hoor je ook.

1 opmerking:

  1. Ik zweer het, moest het kind constant aan dit niveau zingen, ik zou het een klasse madam vinden. "What doesn't kill you only makes you stronger?" Not the drugs, honey, not the drugs...

    BeantwoordenVerwijderen

Long ago in a galaxy far away.