Analytics

vrijdag 26 september 2008

...

In de verteltrant waar De Prins de Duisternis zelf zich graag van bedient: een aantal ergernissen:

- Mensen die de te pas en te onpas "..." gebruiken in hun zinnen. In de trant van: "Zoudt gij dat eens kunnen bezien, uiteindelijk ligt dat toch bij jullie verantwoordelijkheden..." of "Ik heb Kristin gezien van het weekend..." Wat bedoelen ze daarmee? Ge moet zien dat ge dat doet, of ge ligt buiten? Ja, ik heb ze gezien, ze zat me ne andere te smoezelen op een terraske in Leuven? "..." is het literaire equivalent van "of anders kom ik op uw bakkes slagen"

-Mensen die naar Champagne refereren als "Bubbels". Er is nu zo'n reclameke op de radio met een griet die gaat kitesurfen en dan zegt: "relaxen op het strand, met een glaasje bubbels" Bah!

4 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Stomme dubbele google accounts :)

    In blogs, forums en andere online communicatiemethomiddelen wordt "..." nogal vaak gebruikt om aan te halen dat de 'lezer' even zou moeten nadenken over de voorgaande zin/paragraaf.
    'k moet toegeven da ik mezelf daar ook af en op betrap zenne :)

    En bubbels... sjah :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Spa bruis, DA zijn BUBBELS

    En Appletise(r)... niks zo goe om van te boeren.

    ...

    ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Joma! ik wou net voorstellen da jij en de zus en de zus en de broer een bon 'onbijt met bubbels zouden gaan kopen zodat we gezellig konden gaan ontbijten! :p

    BeantwoordenVerwijderen

Long ago in a galaxy far away.