Analytics

woensdag 12 november 2008

Oude Geuze



Het is mijn schoonbroer dan eindelijk gelukt. Ik verkeer al 8 jaar met zijn middelste zus, ik ben er zelfs bijna twee jaar mee getrouwd en tijdens al die jaren heeft hij niet aflatend geprobeerd me met allerhande bieren een tweede lever te doen kweken. Steven is een connaisseur. Gepassioneerd door alles wat aangeraakt werd door graan, hop en gist.
Nu kon ik hem meestal volgen als het over de 'klassieke' bieren gaat, maar voor het klassiekste van allen: de Oude Geuze had ik jarenlang geen enkel goed woord over. Ik kon in het begin niet begrijpen waarom voorgenoemde diene zuren drab kon drinken, maar nu heb ik het begrepen. Het is iets dat je moet leren appreciëren zoals olijven, ansjovis of klassieke muziek.

2 opmerkingen:

  1. hmmm, ik heb het al een paar keer gepruuft en 'k krijg dat toch niet echt binnen ne Geuze.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niks mis met ne goeie Gueuze. Wél ver wegblijven van het zure spul. Dan hebt ge nog gene goeie Gueuze gedronken.

    BeantwoordenVerwijderen

Long ago in a galaxy far away.