Analytics

maandag 20 juli 2009

Te lange comment 2

Litrik (in de comments van vorige post):

"Het kan zijn dat je gelijk hebt.

Eigenlijk wil dat dan gewoon zeggen dat ik niet meer in de doelgroep zit van de media die ik tot nu toe altijd genuttigd heb.

Maw: ik word oud.
"

Ik was weer beginnen antwoorden in datzelfde commentvenster, maar mijn antwoord is te lang:

Als ge het helemaal wilt platslaan kan je dat eventueel zeggen. Maar ik zou het zo zwart/wit niet willen zien. Ik denk dat de geschreven pers hetzelfde straatje ingaat als televisie: nichevorming. Met een overaanbod aan informatie is het onmogelijk grote horizontale doelgroepen te blijven bedienen. Het landschap in de media is gewoonweg te sterk verdeeld geraakt. Het logische gevolg van gespecialiseerde zenders (wat evenzeer een vorm van verkleutering is) maakt dat de koek nu in tien moet gesneden, terwijl hij vroeger in vier moest. M.a.w, jij bent niet te oud geworden, de grenzen zijn een beetje verschoven en je valt nu in een ander vakje. En ongetwijfeld heb je de inhoud van je huidig vakje nog niet gevonden. Ik weet niet hoe lang het geleden is dat je De Standaard (of De Morgen) nog gelezen hebt, maar je zal snel merken dat ook zij, de serieuze kranten, hun deel verkleutering hebben doorgemaakt. Misschien wel om de dolende meerwaardezoeker een thuis te bieden. Dat laat ik aan jou over :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Long ago in a galaxy far away.