Mijn ex-overbuur Litrik had een tijdje geleden een rant geblogd over verkleutering in de media. Ik wou daar op commenten, maar mijn comment werd te lang om nog serieus genomen te worden.
Hier zijn rant.
En onderstaand mijn antwoord:
Meh. Media volgt wat haar doelgroep vraagt. Kranten zijn daar het meest gevoelig aan. Alle edities die met een regionale bijlage komen moeten "verkleuteren" om de cijfers hoog en bijgevolg het hoofd boven water te houden. Ik ben zeker geen voorstander van non-news in onze kranten, maar ik vind het overaanbod van sport info in de meeste van de regionale edities even irrelevant als de weersvoorspelling voor de Costa Brava. (Waar ge Het Laatste nieuws blijkbaar in drie lokale edities kunt kopen). De enige alternatieven die je dan hebt zijn De Standaard en De Morgen.
Het kan zijn dat je gelijk hebt.
BeantwoordenVerwijderenEigenlijk wil dat dan gewoon zeggen dat ik niet meer in de doelgroep zit van de media die ik tot nu toe altijd genuttigd heb.
Maw: ik word oud.
searching for same blog engine
BeantwoordenVerwijderenRustig genieten van de zon in het groen, weg van massa’s toeristen? Dat kan met ‘Eliza was here’.
BeantwoordenVerwijderenDie onlinereisorganisatie is gespecialiseerd in betaalbare, kleinschalige accomodaties: authentieke landhuizen, boerderijen en finca’s.
„Waar iedereen rechts afslaat, gaat Eliza linksaf” is al enkele jaren een succesrijk motto in Nederland. ‘Eliza was here’ heeft nu ook een Belgische reissite en een kantoor in Antwerpen.
Bestemmingen: Algarve, Andalusië, Korfoe, Gran Canaria, Kefalonia, Kreta, Lefkas, Lesbos, Mallorca, Peloponnesus, Rhodos, Sardinië en Zakynthos. ‘Eliza was here’ regelt
voor u de vlucht, het verblijf en een huurwagen.
De organisatie is vernoemd naar de fictieve vakantieganger Eliza die alle accommodaties al bezocht heeft. Zij meldt persoonlijke ervaringen op de website. Ook de reacties van vakantiegangers vindt u er ongecensureerd.
Informatie
http://www.elizawashere.be