Analytics

donderdag 3 september 2009

Sound of Music


Kristin heeft "Op zoek naar Maria" op VTM van erg dichtbij gevolgd. Het musical genre gaat haar nogal nauw aan het hart en gisterenavond is dat tot de climax gekomen. Stadsschouwburg Antwerpen, Balkon, Sound Of Music. Ze heeft van elke second genoten. Ik moet tot mijn scha en schande toegeven dat nadat ik van het initiële: "AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH" vanaf was, er best van genoten heb. (In het Engels is daar een mooi woord voor: cringe) Binnen het medium was deze productie perfect uitgevoerd. Het is een Nederlandstalige musical dus een beetje awkwardness is te verwachten, maar toch waren de vertalingen van dergelijk niveau dat het geen pastiche van het origineel werd. Of is dat sowieso een contradictie? ;)
Het enige echte minpunt was de bevolkingsgroep die hun collectief iets te grote reet in de kleine rode stoeltjes perstte. Ritmisch geklap, antwoorden op dialoog (de dialoog op de scene, that is.), chips en luid commentaar. VTM in da house, maar ik vermoed dat dat van bij de start de bedoeling was. Ik heb vaak last van plaatsvervangende schaamte en gisteren heb ik mijn hartje helemaal kunnen ophalen.

2 opmerkingen:

  1. Dat heb je allemaal zeer goed verwoord schattebout:)
    Tips voor Musicals dus altijd welkom he!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. The phantom of the opera, Jeckyl en hyde, en sweeney Todd. In die volgorde. :-)

    gr,

    Stefan

    BeantwoordenVerwijderen

Long ago in a galaxy far away.