Analytics

zondag 25 maart 2007

Elfjes




Ik lees erg veel. Heb ik altijd al gedaan. Vroeger las ik de gedoodverfde auteurs: Brusselmans, Mulish, Grunberg, French, enzovoort enzovoort. Ben ik nu helemaal overheen. Als ik lees wil ik helemaal niet meer hoeven nadenken over wat de auteur nu eigenlijk wil zeggen. Daarom lees ik sinds mijn ontdekking van Lord of the Rings alleen nog fantasy. Elfjes zeg ik U! Elf-jes!


Feist, Williams, Martin, Weiss & Hickman, ik heb ze ondertussen allemaal al gelezen. Wat me vooral aanspreekt in die fantasy is de mogelijkheid om helemaal in het verhaal op te gaan. Echt escapisme dus. Ik zou niet zeggen dat het zover gaat dat ik mezelf de veldslagen zie uitvechten die in die boeken beschreven staan, maar ik hou er toch van om me te verbinden met een lekker lang verhaal. Met de nadruk op lang. Momenteel ben ik bezig in Robert Jordan's Opus: Het Rad des tijds. Ongelofelijke reeks! Tot nu toe elf boeken lang en de mens is nog aan het schrijven! Ik heb het al moeilijk om mijn gedachten voor deze domme blog geordend te krijgen.
In ieder geval is gaat het hier om een absolute aanrader! En ik heb ze allemaal te leen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Long ago in a galaxy far away.