Analytics

maandag 21 april 2008

OldSchool


Mijn vader heeft 12 een jaar drijvende rol gespeeld in het oudercomité van de Jongenschool in Betekom ( Stef en mezelf schelen net 6 jaar, vandaar.) De Wies was eerst penningdinges en heeft dan tien jaar voorzitter geweest. Mijn broer en mezelf zijn nu al een tijdje weg uit het schooltje en dus is het normaal dat we minder aandachtig kijken als we er langs rijden. Maar toen mijn mama me er gisteren op attent maakte dat de Jaarlijkse Eetdag van De Klimroos in de feestzaal van Beireke Verhaegen ging doorgaan en dat ik dringend moest zeggen hoe ik mijne steak pepersaus wel gebakken wilde hebben (want de mensen wilden een beetje op de voorbaan zijn)zei ik: "Goed doorbakken mams, astubliefdankuwel" Wat een perfect normale reactie is op dergelijke vraag. Het was pas vandaag, in de auto, op weg terug van de squash dat ik me realiseerde hoe gay de naam van die school wel is.

De Klimroos. Djiezes.

"Waar gaat uwe kleine naar school Sam?"
"Naar De Klimroos"

Stilte

"En wa leren ze daar?"

1 opmerking:

  1. Beter dan de 'Pisbloem' of de 'Knotwilg'... om maar iets te zeggen.

    beetje homofoob toch, niwaar Sam? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Long ago in a galaxy far away.