Analytics

donderdag 3 juli 2008

Wapens



Tis misschien een beetje een vreemd onderwerp om over te bloggen, maar een tijdje geleden was ik naar Future Weapons aan het kijken, een programma op Discovery Channel. In dat programma stelt een ex Navy Seal met glinsterende oogjes nieuwe doodstuigen voor. En ik, moet ik tot mijn scha en schande toegeven, kijk daar met veel plezier naar. Boys will be boys, zullen we maar zeggen. Het leuke aan dat programma is dat ze naar goede Amerikaanse gewoonte de schaamteloze hypocrisie niet uit de weg gaan. Zo was er in de laatste aflevering een stukje over een nieuw aanvalswapen, gebaseerd op de M16 (die zwarte geweren waar ze in Tour of Duty mee schieten). Ze waren de voordelen aan het uitleggen: gemakkelijk ineen te steken, te kuisen, mee te schieten, blahblahblah maar op een gegeven moment hadden ze over het feit dat dat nieuw soort geweer niet alleen NATO munitie (kogels dus) kan afschieten maar ook AK47 kogels (AK 47 zijn de geweren waar de baardige mannen mee schieten. En Rambo. Rambo ook.) Zij legden dat voordeel uit als volgt: "Kei goed want dan kunnen onze under cover operatives met hun eigen munitie schieten en laten ze helemaal geen sporen na." Dat is dus complete bullshit. Ze hebben dat geweer zo gemaakt zodat ze het gemakkelijk naar Afghoerdirak kunnen sturen en ze kunnen als salespitch zeggen dat de baardigen geen nieuwe kogels moeten kopen.
Een ver van mijn bed show is het zeker, maar ow god dat was arrogant om te horen :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Long ago in a galaxy far away.