Analytics

dinsdag 4 augustus 2009

Stripboeken

Jahaaaa! Vandaag is mijn verjaardag en Kristin heeft met in het Besloten land losgelaten. (Vandaag ook nog de laaste HP gekregen, dus mijne hof gaat efkes blijven liggen zenne.)

Nieuw in de cataloog:

Leo en Icar - Verre Werelden



Nieuw project van de meester himself: Leo. Icar is een stevig tekentalent, maar ge voelt toch het gewicht van Aldebaran, Betelgeuze, Antares en Kenya wegen op zijn hand. Veelbelovend ding, niet zeker hoeveel titels daar weer van gaan volgen.

Duval, Gioux, Quet & Beau - Hauteville House 5:USS Kearsarge



Hardcover only natuurlijk. Ik dacht dat de cyclus afgesloten was na de vierde editie (Atlanta), ik had het bij het verkeerde eind. Echte Steampunk in de trant van HellBoy, Golden Compass, Van Hellsing (het gaat om het magisch realisme, niet de verhaallijn, natuurlijk) Echte absolute aanrader (maar ge moet wel de hele reeks ineens in huis halen)

Leo - Antares 2



Tweede deel in de derde cyclus van de Leo's magnum opus De Werelden van Aldebaran. Ik volg de serie al van 1994, toen de Nederlandstalige vertalingen nog niet op de Vlaamse markt beschikbaar waren. Ik heb een hele tijd geleden mijn originele Franse exemplaren op ebay gezet en met die centen de hele eerste reeks in het Nederlands gekocht. Vandaag, 5 jaar later kan ik me daarvoor wel voor het hoofd slaan :)
Leo's werk is zo uitgespreid in de tijd omdat hij zijn zeer uitgebreid universum tot in de kleinste details bespreekt, weergeeft en verklaart. Zijn werk is voor de 9de kust wat Tolkien was voor de Hoofse fantasy.




Bec & Henninot - Carthago 2: Challenger Deep

Tweede deel uit een stevige cylcus die momenteel uit het Frans vertaald wordt. Het is weer een tijd geleden sinds ik het eerste deel gelezen heb, dus ik moet hier wat info schuldig blijven. De tekenstijl is angstaanjagend, de dialogen zijn beklijven en het speelt zich af op de plaats waar de zee het diepst is, wat wil je nog meer?

Arleston & Floch: Ythaq 6: Pionnen in opstand




Scenario is van Arleston, mijn allerfavoriet in de hele wereld :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Long ago in a galaxy far away.