Analytics

maandag 7 mei 2012

Mona

We hebben twee meisjes dames en heren! Twee meisjes. Op 20/4 werd onze tweede dochter Mona geboren. Het begon op donderdag, Kristin voelde vanalles bewegen, maar dacht dat ze nog tijd genoeg had en ging eten met Dana en de andere meisjes van de kostummekesschool. Toen ik om drie uur s' nachts wakker schoot hoorde ik iemand naast mij puffen. De weeën waren gestart en om 7 uur, nadat ze een uur in de douche had gestaan bleken de weeën zo snel na elkaar te komen dat Agnes niet snel genoeg kon komen om ons Kaat op te halen. In de auto werd het snel duidelijk dat het menes was, ik heb een stukje over de pechstrook gereden. :)

Om halfacht waren we in het Heilig Hart aangekomen, om kwart voor 8 lag ze op de tafel en om 13 na 8 is Mona geboren. 2k60 droog aan de haak en 46 cm. Ze heeft twee weken op Neo natologie moeten blijven om wat te verdikken en op vrijdag 4/5 mocht ze naar huis. Toevallig de datum waarop Kristin uitgerekend was. Het zijn nogal emotionele weken geweest, maar mijn drie vrouwen zijn thuis nu en de rust is weder gekeerd. Mona slaapt goed en eet vlot en lijkt met de dag dikker en dikker te worden en ons Kaat is blij met haar zusje en begint stilletjesaan wat beschermend gedrag te vertonen, afgewisseld met gezonde brokken jaloezie. Ik heb wat foto's bij elkaar gezocht die een goede indruk geven van wat er zoal is gebeurd. En dat is nogal wat geweest.


Eerst moest ze even onder de grill.

Dan moest ze een paar dagen in de oven.

De heel fiere mama, luttele uren na haar bevalling.

Efkes onder de zonnebank. 

Dan naar een gewoon bedje

En dan naar huis.

De goden lachen, de goden fronsen. Maar alles komt goed.

1 opmerking:

  1. Ja, toen ik Kristin een vlotte bevalling wenste die donderdagmorgen, bedoelde ik niet dat ze dat de volgende 24u al moest doen ;)
    Proficiat nog eens met jullie tweede meisje!

    BeantwoordenVerwijderen

Long ago in a galaxy far away.