Analytics

donderdag 7 juni 2012

Schatten in de grondwerken


Tijdens onderstaande wandeling...



vond ik dit in een klomp aarde:

Waarop ik een mailtje stuurde naar de brouwerij: 


Aan: Info Brouwerij Westmalle

Onderwerp: oude fles



Hoi, ik heb bij graafwerken een oud flesje Westmalle gevonden. De letters zijn embossed en de kroon rond de hals is er nog niet. Onderaan de fles staan de letters i b en c. De hals van de fles lijkt gezandstraald en draagt de letters A en W.

Zou dat uit de jaren 70 kunnen zijn? Of is het nog later?

Ik vind nergens fotomateriaal van oude Westmalle flesjes.

Ik ben erg nieuwsgierig!

Groetjes,

Sam


Slechts één dag later zat onderstaand in mijn mailbox:

Dag Sam,


Bedankt voor je bericht. Ik heb mijn licht opgestoken bij een pater Renaat, die vroeger nog directeur geweest is van de brouwerij. Toen hij in 1950 intrad in de abdij, was men enkele jaren gestart met een fles waar de ring in de hals zat. De fles die jij gevonden hebt, was de voorgaande fles. Ze werd geproduceerd tussen 1938 en 1948. We hebben niet genoeg bronnenmateriaal om de fles met meer precisie te kunnen dateren. De fles was waarschijnlijk nog in omloop tot ergens eind de jaren 1950. Flessen bleven meestal in rotatie tot ze braken of verloren gingen.
De pater wist me ook nog te vertellen dat deze fles in de abdij zelf gezandstraald werd, wat van elke fles een unicum maakte. Kortom, je hebt echt wel iets heel exclusief gevonden. Wie weet zitten er nog schatten onder de grond J
Je kunt me een groot plezier doen door eens een paar foto’s van dit flesje op te sturen. Leuk voor onze archieven.
Met vriendelijke groeten,
Manu Pauwels
Hoofd Marketing

Ik heb foto's gestuurd en ik ben van plan de fles aan de brouwerij terug te geven. Misschien zitten er wel een paar bakken tripel in voor mij. :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Long ago in a galaxy far away.