Analytics

zaterdag 25 september 2021

Hier stroomt het bier een beetje

 Mijn schoonbroer Steven had op een gegeven moment een erg populaire bierblog. Die staat nog steeds online, maar de laatste post dateert alweer van 2011. Met mijn 40ste verjaardag heeft hij me een aantal flesjes in de hand gedrukt, me intens aangekeken en gezegd: "ik hoop dat je ze lekker vindt".

De ervaring leert me dat als de Steven iets aanraadt ge daar beter voor kunt gaan zitten. Wat ik gisterenavond ook gedaan heb om de Barfight Imperial Stout te proberen. Stout is normaal gezien een koffieachtige, siropige en realatief bitterzoete aangelegenheid waar niet teveel schuim of bubbels mee gemoeid zijn.

Ik was dan ook ERG verrast dat dit biertje bruiste zoals champagne en toch een stevige kraag genereerde. Crisp maar toch zoet wat het hoge alcohol gehalte (10,5%) goed wegsteekt tot de afdronk. Dan lijkt het alsof je jenever binnen hebt. GE-WELDIG spul dus. 5 sterren.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Long ago in a galaxy far away.