Analytics

zondag 18 januari 2009

Saint Amour


Ik had daarnet gezegd dat ik nog een glaasje rode wijn ging drinken he? Wel ondertussen heb ik al een flesje gekozen. Ik weet dat het eigenlijk not done is om over wijn te praten als ge er eigenlijk niet zoveel van kent. En ik beweer er ook helemaal niet veel van te kennen. Maar het weinige wat ik weet, is meer dan genoeg! Ik heb ondertussen een kelder en een de zeldzame wijndegustaties die ik meegemaakt heb, hebben er voor gezorgd dat het zo goed als vol zit. Vanavond staat er een Appelation Saint Amour - Château Bonnet 2006 op het programma. Een fantastisch mooie wijn uit het Zuiden van de Bourgogne. (Waar de Beaujolais, Chénas en Juliénas ook vandaan komen) Hun catchphrase is: "expression du terroir" en mijn god, hebben ze gelijk zeg! In onze kelder is het steeds 14 graden en dit wijntje kunt ge zo uit de grond trekken en opdrinken. Ongelofelijk lekker ding. Een van de flessen die ik op de wijnproeverij van Barik in Vilvoorde op de kop heb getikt. Ik denk niet dat je hem nog lang in het rek moet laten liggen want hij is perfect op dronk. Proost!

2 opmerkingen:

Long ago in a galaxy far away.