Analytics

woensdag 10 oktober 2007

Rel met Kristin


Ik heb rel met Kristin, we geraken het niet eens over het feit of wentelteefjes nu echt eten zijn of een dessert. Ik ben van de strekking dat het een dessertje is, iets wat je eet op zondagnammidag in plaats van pistolekes. Echt eten daarentegen zijn de dingen waar ge salaat bij kunt eten. Pasta? Kan je sla bij eten (penne rucola), soep? Ik heb vorige week in het kebab-hol op het stationsplein in Zaventem de baas en bazin van de boite tomatensoep met sla zien eten. Mijn sla-test is vrij foolproof dus.
Aan de rechterkant weer een kleine poll, help me om mijn eigenwijze vrouw haar ongelijk te bewijzen!

5 opmerkingen:

  1. Ik vrees dat ik uw echtgenote gelijk moet geven. Wentelteefjes, da's een beetje als de Amerikaanse french toast, en die wordt als ontbijt gegeten in de States. Dus, wentelteefjes zijn eten. Beseft gij trouwens wel hoeveel kcal dat zijn!?! Zeker voldoende voor een maaltijd.
    Btw, pannekoeken kan je ook als gewone maaltijd eten ipv als dessert.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Idd, "gewonnen brood" is eten.... ik kan me niet inbeelden dat ik na een maaltijd nog enkele wentelteefjes als dessert naar binnen sla.... Ik eet het dus als maaltijd ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dag Sam

    voor onze familie zijn wentelteefjes een ontbijt dat we eten als er veel oud brood in huis is, wij noemen dat dan ook 'gewonnen brood' of in het frans 'pain perdu'

    dus ja uw lieftallige vrouw heeft gelijk

    groetjes
    myriam

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 't is een nogal late reactie, maar ik heb dezelfde discussie met mijn vriendin ook al gevoerd en wilde mijn steentje hier toch eventjes bijdragen ... voor mij zijn zowel wentelteefjes (of gebakken bokes of ridderbrood - hoeveel namen heeft dit gerecht eigenlijk?) net als pannekoeken geen "echt eten" maar een snoepke tussendoor.

    BeantwoordenVerwijderen

Long ago in a galaxy far away.