Analytics

maandag 19 november 2007

Japanse vriendjes



Vandaag best een lange dag gehad. Mijn twee Japanse vriendjes Kenigawa-san en Ogihara-san, respectievelijk Global Productmanager en European Productmanager voor Priport zijn afgekomen en we hebben fieldvisits gedaan. Vandaag 250 km gereden en 4 klanten bezocht, morgen staan er nog 2 op het programma. Ze hebben weeral geprobeerd me uit te leggen hoe het met de buiging en de -san zit, maar ik snap er voorlopig nog steeds de ballen van. Erg toffe gasten wel. Toch blijft het moeilijk om bij die jongens verder dan de oppervlakte te zien. Vanmorgen bijvoorbeeld stapt Oggi, die op de Ricoh hiërarchie onder Ken staat vooraan in mijn auto in, terwijl meestal de hoger geplaatsten vooraan gaan zitten.( Heb ik vorige keer ontdekt, maar ander verhaal:) maar blijkbaar is Oggi ouder dan Ken en mag hij daarom vooraan zitten. En ook! Ken zeg Ogihara-san tegen Oggi, maar Oggi zegt Kenigawa-kun tegen de Ken! Omdat hij jonger is! En hij hem graag heeft! Maar Ken staat boven hem! Ik vroeg hun hierover en de uitleg die er op volgde was onverstaanbaar. Dus heb ik maar vriendelijk geknikt en zijn zij verdergegaan met me vuile woorden in het Japans te leren. Een mens moet toch iets doen in de auto he? Ookiosewada!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Long ago in a galaxy far away.