Analytics

maandag 12 november 2007

Stardust


Vorige week ben ik met mijn vrouwtje nog eens naar Mechelen geweest. De gezelligheid van Utopolis blijft toch mijn voorkeur wegdragen boven het strakke consumptie fort Kinepolis. Film in kwestie: Stardust.
Aan coryfëen geen gebrek: Michelle Pfeiffer, Claire Danes, Sienna Miller, Sarah Alexander, Rob De Niro.
Toevallig genoeg allen acteurs die al een tijdje niets meer van zich lieten horen en nu hun mega-comeback maken met een zeer goed gelukte feel-good movie. Stardust is magische fantasy, een stijl die door de Harry Potter reeks tot haar hoogtepunt gebracht werd. Mooie mensen, mooie decors, mooie muziek en romance, alle ingrediënten zijn er om de bioscoopganger het gevoel te geven dat ook voor hen avontuur achter de hoek zou kunnen liggen.
Het verhaal echter, is flinterdun en qua acteerprestatie steekt Robert DeNiro Michelle Pfeiffer naar de kroon. Claire Danes is terug van weggeweest, leuk om haar weer in zulk een rol te zien, na de draak die T3: Rise of Machines was. Ik moet toegeven dat ik Shopgirl, stage beauty en the Evening niet gezien heb. Kijk wel uit naar The Flock waar Danes het nog eens gaat proberen.
Soit, als je op zoek bent naar een leuke film, waar je achteraf een goed gevoel aan overhoudt en je bent zo'n fantasty aap als ik, dan moet je stardust zeker gaan kijken. Al was het alleen al maar om Rob DeNiro in een kleedje te zien!

3 opmerkingen:

  1. Ja, het is echt een aanrader! Zou em zo nog es willen zien:)

    groetjes
    Kristin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En je vergeet de magistrale Ricky Gervais nog. Zoek zijn stand ups maar eens op (Fame, Animals and Politics). Op vriendelijk verzoek worden die ook geleverd.

    Toni

    BeantwoordenVerwijderen

Long ago in a galaxy far away.