Analytics

dinsdag 20 mei 2008

Fileleed


De NMBS staking van vandaag was gisteren met veel bombast aangekondigd. De NMBS'ers hebben een even groot stakingsrecht als de gemiddelde mens in een auto fabriek. Het verschil is, dat als de heren van de Ford het spel plat leggen, ze daar niet een volledig land mee gijzelen. Het is onwettelijk om mensen verbieden te staken, ik vraag me af of het onwettelijk is om mensen mobiliteit af te nemen, of toch te belemmeren. Ik ben geen jurist dus ik zou het niet weten.
Soit.
Daisy heeft Kristin vanmorgen opgepikt om haar, samen met haar vent, in Leuven af te zetten. Ze zijn binnendoor gereden en rond 8 uur was Kristin over de Bond aan het lopen richting Schapenstraat. Ik ben om halfacht thuis vertrokken en ik was om acht uur in Zaventem. Er was minder verkeer op de autostrade dan op een gewone werkdag. Iedereen is thuisgebleven. Sociaal terrorisme of niet, de NMBS mag voor mijn part nog de rest van de week staken. De grap van de zaak is dat vanmorgen er een of andere huppelkut van de filelijn kwam vertellen hoe professioneel de files wel niet gemeten worden en dat ze er alles aan doen om een zo duidelijk mogelijk beeld van de ochtend-en avondspits te schetsen. Mooie uitleg, gevolgd door Sophie met het verkeersoverzicht: " traag tussen holsbeek en Herent op de E314" "10 minuten vertraging op de aansluiting met de E40"
Ik reed op dat moment 140 op het linkerbaanvak in Bertem. Fucking amateurs.

1 opmerking:

Long ago in a galaxy far away.