Analytics

zaterdag 8 december 2007

My own, my precioussss...



Het is dan eindelijk zover. Ik heb mijn eigen propaan smidse! Ze is gemaakt van een Propaan fles en is opgevuld met keramische isolatiewol (om de warmte vast te houden). De brander is een eigen ontwerp van de maker, de spuitstukken zijn verwisselbaar: hoe groter de nozzle, hoe warmer de vlam. In dit ding kan je wootz stoken en damast wellen. Het is een beest.
Deze middag rond 13h vertrokken om Tim op te gaan pikken, we stonden rond halfdrie aan Achim's deur in Aachen. Achim's werkplaats in de kelder is pretty impressive, de mens heeft alles bij de hand, van impalahoorns tot diamanten (godshonest truth). Voor mij was Achim Wirtz tot voor vandaag nog Herr Wirtz, maar de mens is erg sympathiek en ook al is hij in de bladescene een legende, hij is zeer down to earth.
Normaal gezien maakt Achim voor newbies geen smidses meer omdat hij dan minder tijd heeft om messen te maken of damast te smeden, maar voor mij heeft hij een uitzondering gemaakt. Nice Nu, ik moet wel toegeven dat Achim en Tim super close zijn (Achim was Tim's getuige op zijne trouw) en ik denk dat dat ook wel wat in mijn voordeel heeft gespeeld.
Echt een mega dag vandaag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Long ago in a galaxy far away.